Monday, March 15, 2010

Min kanin!


Jag har köpt en kanin! Världens finaste kaninis! Det är en tjej som heter Lucky och som är 2 år gammal. Vet inte riktigt vad jag ska kalla henne, just nu kallar jag henne bara för Ninisen..
Dom som sålde henne hade räddat henne från en familj som verkligen vanskötte henne, hon fick ingen mat och hon levde i sin egen avföring i bakluckan på en bil! Hon hade ingen päls på bakdelen av kroppen för den hade ruttnat bort...! När de tog henne till veterinären för att få tips om hur de skulle göra så sa veterinären att om dom hade väntat 2 dagar med att ta in henne så hade hon dött! Stackars Ninisen!
Men dom som räddade henne hade redan många djur så de kände att det var dags att hitta ett nytt hem till henne nu när hon är frisk. Och det blev hemma hos mig!
Hon är så mysig och lugn, man kan inte tro att hon har haft en så dålig uppväxt!

1 comment:

  1. Söta lilla ninis! Hon är verkligen jättego'. Då blev det en vit kanin med fläckar av tan precis som du önskade. Mys o ha det bra önskar mamma

    ReplyDelete