Wednesday, June 2, 2010

En lekmans känslomässiga funderingar

Jag är inget jättestort fan av just psykoterapi, men dom har en poäng med det här med de olika Jag:en. En teori om att man har olika Jag efter vad man borde göra, vill göra och faktiskt gör. Jag skulle bara vilja döpa om det lite.. Jag tycker själv att det finns en Anna som bor i hjärnan, en som bor i hjärtat och en som bor i magen. Den som bor i hjärnan är himla rationell. Väger argument mot varandra och drar logiska slutsatser. Men hon är ganska kall på något sätt. Allt är faktiskt inte alltid svart och vitt! Den som bor i hjärtat är vansinnigt ologisk. Hon bara vill och vill massa saker, sen ändrar hon sig och vill ingenting. Hon är rätt dryg faktiskt. Sen är det Anna som bor i magen. Hon kan lyssna på både hjärtat och hjärnan och hon kommunicerar med hjälp av det som kallas magkänsla. Där har vi en smart brud kan jag säga. Hon har fantamej alltid rätt. Varför är det henne man struntar i att lyssna på då? Antagligen för att det ibland är så satans svårt att höra vad hon säger när dom andra två skriker i munnen på varandra...!

1 comment:

  1. Du får se till att försöka bli vän med dig själv. Har jag förstått rätt?

    ReplyDelete