Wednesday, June 19, 2013

Get ready for that Big Event



Är man en skönhetsnörd så är man! Älskar stora events av den främsta anledningen att man får göra sig i ordning som en idiot i en hel vecka innan. Love it!
Såhär brukar mitt veckoschema se ut inför ett big event. Många års misstag och sista-minuten-lösningar ligger till grunden för detta väl utarbetade schema..

//Are you a true beauty-geek like me? I love big events, mostly because it gives you the opportunity to get ready for an entire week. Love it!
This is what my weekly schedule looks like before a big event. Many years of mistakes and last-minute-fixes has shaped the current look of this well thought out schedule..




4 dagar innan - Färgar jag håret och ev. klipper om det behövs hos min eminenta frisör tillika svärmor.
Jag gillar inte helt nyfärgat hår, 1 eller 2 tvättar - sen är färgen perfekt.
Om jag har köpt någon ny produkt inför festen (typ: brun-utan-sol, lösögonfransar, hårprodukt) så provar jag den på måndagen. Så hinner man avstyra eventuella skönhets-katastrofer..

3 dagar innan - Djuprengöring av ansiktet med lätt ansiktscrub och ansiktsmask med rengörings-egenskaper. Kör även veckans första omgång av bodyscrub + gradual tan produkt.

2 dagar innan - Plockar ögonbrynen och eventuellt färgar dom, så hinner eventuell svullnad och eventuellt skarpa kanter av färgen lägga sig. Jag brukar också försöka komma ihåg att prova klänning/outfit + skor och accessoarer, så att man har en dag på sig att sticka o köpa om man behöver något..

1 dag innan - Fixar jag naglarna och gör vid fötterna, dvs filar fotsulorna och fixar tånaglarna. Kör även veckans andra omgång av bodyscrub och gradual tan produkt.
Innan jag går och lägger mig gör jag lätt ansiktsscrub och lägger en super-återfuktande ansiktsmask som jag faktiskt sover med. (Tips från min förra hudterapeut!)

Big Event Day - Rakar jag benen och sätter på min nya världsklass produkt Sally Hansen Airbrush legs. Typ som smink för benen? Mirakel-produkt som ger en jämn, fin hudton över hela benen.
Sen är det bara lösögonfransar, smink och hår - Sen är man redo!


//4 days before - I dye my hair and get a haircut from my awesome hairdresser slash mother-in-law.
I don´t like freshly colored hair, I like to give it 1 or 2 washes - then it´s perfect.
If I have bought a new product for the event (like self-tanning products, fake eyelashes, hair products), I usually try it out on Monday. That gives you time to avoid any potential beauty-disasters..

3 days before - I deepclense my face using a light facial scrub and a facial mask with cleansing powers. I also do first rounds of body scrub and moisturize with a gradual self-tanning product.

2 days before - I do my eyebrows, both plucking and sometimes coloring. I do this 2 days before so that any swelling or sharp color marks has time to ease down.
I also try to remember to try on my outfit + shoes and accessories, so that I have time to buy anything that´s maybe missing..

1 day before - I do my nails, feet and toenails. I also do the second round of bodyscrub + gradual self-tanning product. 
Before I go to bed I do a light facial scrub and I finish of with an intense moisturizing facial mask, which I actually sleep with.. (An old trick given to me by my former esthetician)

Big Event Day - I shave my legs and apply my new super-awesome product Sally Hansen Airbrush legs. It´s like makeup for legs? Miracle-product that gives your legs a nice, even skin tone.
Then it´s just fake eyelashes, makeup and hair - Then you´re all set!

Products I use:

Facial scrub - Lancôme Exfoliance Confort
Deep cleansing mask - Bioline purifying normalizing mask
Intensive moisturizing mask (the one I have on when I sleep) - Comfort Zone Hydramemory mask

Body scrub - I love.. Strawberries & milkshake (smells like a piece of heaven)
Gradual self tanning product - St Tropez Gradual Tan
Airbrush leg makeup - Sally Hansen Airbrush Legs



OBS! Detta är enbart tips utifrån ett lekmannamässigt, skönhets-nördigt perspektiv - Inte utifrån några som helst fackmannamässiga rekommendationer.

//Please note that I´m not a professional, this post is strictly based on my non-professional, simple beauty-geek-experiences!


No comments:

Post a Comment