Thursday, May 15, 2014

How to Beat Procrastination

Jag läste ett super-inspirerande inlägg hos Gizmolina tidigare i veckan om Robin Sharmas (författaren som skrev "Munken som sålde sin Ferrari") 5 steg för att Få Mer Gjort i Vardagen.

Det konstiga är att jag har sett flera klipp tidigare från hans youtube kanal, men aldrig detta som Anna-Stina länkade till i sitt inlägg?

Jag tänkte iallafall definitivt haka på denna 5-stegs metoden!
Ett av stegen var en 30-dagars-Uppskjutnings-Diet, alltså att man varje dag under 30 dagar tar tag i något som man skjutit upp.

Min första sak att ta tag i är att Börja Äta Frukost! Jag struntar alltid i frukost (för lat), och det gör mig såå seg och trött.
Jag mår så galet mycket bättre hela dagen om jag bara gör det istället. Så imorse blev det omelett med röd paprika, tropisk juice och självklart; Kaffe.


//I read a super-inspiring post at Gizmolina earlier this week about Robin Sharma's (the author of The Monk who sold his Ferrari) 5 step method to Beating Procrastination.

The weird thing is that I´ve seen loads of youtube clips from his channel before, but never this one?

Anyways, I´m definitely doing this 5 step method!
One of the steps was doing a 30 day procrastination Diet, which means that every day for 30 days you do something that you have been procrastinating.

My first step i Start Eating Breakfast! I always skip breakfast (too lazy), and it makes me soo slow and tired. So this morning I had omelette with red pepper, tropical juice and ofcourse: Coffee.






No comments:

Post a Comment