Wednesday, March 2, 2011

Gamla lyan!

Fick ett önskemål från mammi om att lägga upp bilder från min gamla lägenhet i Lund - Så här kommer en bildkavalkad!
Hallen var ganska smal och något svår-möblerad, så jag valde att sätta upp skorna på väggen istället för på golvet.
Den fina kistan längst bort är fyndad på Blocket!

Köket hade blå mosaik och luckorna var ganska basic. Jag ville bryta av det blåa mot en annan cool färg - därav detaljer i chock-rosa!


I vardagsrummet ville jag ha skarpa kontraster men ändå en mjuk o hemtrevlig känsla.
Den böljande soffan och fluffiga mattan gav ett softare intryck, medans övriga möbler var kantiga och i kontrastfärgerna Vitt o Svart

Ovanför kistan hade jag mängder av vita ramar i olika storlekar med svartvita bilder från mina resor.

I sovrummet hade jag en romantisk, och lite lantlig stil. Till vänster utanför bilden stod ett vackert skåp som jag gjorde om till garderob o målade vitt.

No comments:

Post a Comment